Kudrnovská 24 hodinovka 2010

06.03.2010 16:47

Jak to začalo? Na internetu se mi náhodou podařilo nalézt něco, co už názvem je veliká výzva. Šlo o akci Kudrnovská 24 hodinovka na běžkách, kterou pořádá CK Kudrna z Brna. Ihned mě napadli dva človíčci (Míra a Ondra), se kterými bychom mohli tvořit jeden tým a okamžitě jsem je kontaktoval. Nadšení nebylo veliké ale výzva to byla i pro ně. Zaregistroval jsem nás tedy na startovní listinu jako CK Voděnka.

Závod spočívá v tom, že je třeba vydržet na běžkách 24 v kuse, ať už jako jednotlivec, nebo jako v našem případě tříčlenný tým. Tým však má výhodu, že se její členové mohou na trati libovolně střídat, dle vlastního uvážení.

Když již bylo vše zařízeno, organizátor nás požádal, nemáme-li z Prahy v autě volné místo v autě pro jednu slečnu (Lucku), která se také sama chystá na závod. S tím nebyl problém, alespoň poznáme dalšího šílence co do toho půjde :-).

A tak v pátek 19. února vyrážíme směr Jeseníky do Starého města, kde se regenerujeme na další den a kam má tentýž večer dorazit Nesmrtelný Míra z Brna. Po nezbytné večerní přípravě v místní hospůdce brzy ráno vyrážíme autem posledních několik kilometrů na vrchol k chatě Paprsek, kde se závod koná. S řetězy to zvládáme. Po příjezdu se jdeme přihlásit a vyfasovat startovní čísla pro náš tým. Máme číslo 30a, b, c, podle toho jak se budeme střídat. Lucka má číslo 9 a se svými čtyřmi páry běžek, které si pro sebe předmazané přivezla se zdá, že to bere vážně. My jako rekreační běžkaři se chceme zařadit mezi ty ostatní „amatéry“. Na sněhu stavím stan a připravuji naše zázemí. Start měl být v 11:00 dopoledne, ale je o půl hodiny posunut. Navíc organizátoři na poslední chvíli změnili již do předu známou trasu (okruh). Původní okruh měl mít něco málo přes 4km a ten druhý má mít podle organizátorů něco málo přes 5km. Domlouváme se na naší strategii po kolika kolech se budeme střídat, abychom nebyly moc odrovnaní. První na start vyráží Míra a se startovním výstřelem běží stejně jako ostatní z balíku závodníků rychle ke svým běžkám, které mají všichni pečlivě srovnané na sněhu. Skáče do běžek co nejrychleji stejně jako ostatní a vyráží na trať. Tím že má trať kolem pěti kilometrů, se nám okruhy dobře počítají a všichni tři se pečlivě po 2 pak 3 a nakonec po 4 okruzích střídáme celý den i celou noc. Mezi tím ostatní odpočívají a nabírají nové síly. Po prvních okruzích je patrné, že valná většina běžkařů, jsou nadupaní závodníci. Trasa je parádní a skvěle udržovaná s jedním prudším asi 200m dlouhým stoupáním v polovině okruhu. První část je houpavá rovinka později s asi kilometrovým pozvolným sjezdem, zatímco druhá část okruhu je nádherná opět houpavá hřebenovka s mírným sjezdem do cíle, kde se většina běžkařů střídá. Zatímco my se poctivě střídáme, Lucka vše zvládá sama jet s krátkými pauzami na odpočinek a doplnění sil. Organizátoři pro nás připravili skvělé zázemí, s horkým čajem 24hodin k dispozici, což se skvěle hodí, hlavně když běžíte kolem 4hodiny ráno :-). Ačkoliv snad všichni běžkaři většinou na běžkách bruslili, my jsme jeli skoro stále klasiku a to nám likvidovalo paže. Naštěstí celý závod ubíhal jako voda a brzy se rozednívalo. Pokaždé když jsme se střídali, jsme se těšili že se teď půjdeme na chvilku natáhnout a odpočinout si. V neděli 11:30 se blížil konec závodu a my jsme počítali kolik kol jsme najeli celkem a kolik kol každý. Každé kolo jsme násobili 5 a čísla se blížila skoro 90 až 100 km na osobu, ale jak jsme brzy zjistili, organizátoři měli špatně změřen druhý okruh a někdo, kdo měl s sebou GPSku jim řekl, že okruh má 4,1 km :-). No, je to škoda :-).

Každopádně už v průběhu závodu jsme věděli, že Lucka která jela celou dobu sama je jednoznačně mezi ženami na prvním místě s celkově najetými 237,8 km. Mezi muži byl nejlepší s 241,9 km Tomáš Bek. Myslím že Lucka je ženská, která má našlápnuto na Olympiádu :-). No, ale abych to nezapsal, my jsme nebyly poslední kdepak :-). Jako tým CK Voděnka jsme skončily na 9 místě s celkem najetými 205km. Nesmrtelný Míra najel 77,9km, já (Paťas) 69,7km a Ondra 57,4km.

Po vyhlášení výsledků jsme se sbalili a unaveni sedli do auta a zamířili domů. S Ondrou jsem se dohodli (a myslím že Míra do toho půjde určitě taky), že si to dáme příští rok znovu, protože ten závod je skvělý. Jen na to musíme lépe potrénovat a alespoň v mém případě si pořídit lepší běžky :-)

Čest nesmrtelným :-)

Patrik (Paťas)

Zpět

Vyhledávání

© Copyright CK VODĚNKA 2009 Všechna práva vyhrazena.